تورم تأثیر گستردهای بر هرچیزی از هزینه خرده فروشی تا معیشت و گاز و بسیاری از موارد دیگر دارد. برای پس انداز پول، باید در کاهش هرگونه هزینههای ماهانه هوشمند باشید. این نکات نحوه انجام آن را نشان خواهند داد.
نکات کلیدی
- هزینههای خود را پیگیری کنید. اگر نمیدانید پولتان به کجا میرود، نمیتوانید هزینههای غیرضروری را کاهش دهید.
- رویکردهای متعددی در مورد بودجه بندی وجود دارد، وابسته به نیازهای خانواده شما.
- پس از تعیین بودجه درست برای خانوادهتان، مهم است به آن پایبند باشید.
- از اشتراکهایی که دیگر از آن استفاده نمیکنید، خلاص شوید.
1. هزینههای خود را درک کنید
برای تغییر هزینههای خود، ابتدا باید آنها را پیگیری کنید.
“نمیتوانید مشکلی را حل کنید مگر اینکه بدانید چیزی خراب است، نه؟ آگاهی یافتن میتواند به شما کمک کند تا نقاطی را که نیاز به کاهش دارید، شناسایی کنید,” میگوید دیو فلگال، حسابدار عمومی مجاز، برنامهریز مالی مجاز و بنیانگذار Flegal Financial Planning در کلیولند، اوهایو.
“چندین گزینه شامل مرور صورتحساب بانکی، حفظ رسید و پیگیری هزینهها در اکسل، [و استفاده از] یک برنامه بودجه وجود دارد.”
یک بار که بدانید چه چیزی را خریداری میکنید، میتوانید برای هزینههای مکرر خود کوپنها را جستجو کنید. اما قبل از رفتن به فروشگاه، حتما نوشته فیلدو خوانده و مطمئن شوید.
2. بودجهای که برای شما مناسب است بسازید
یک برنامه هزینه برای زندگی خود با تمام هزینههای خود ایجاد کنید. همچنین، درآمد و اهداف پس انداز خود را فهرست کنید. این بودجه راهنمای شما خواهد بود هنگامی که هزینههای خود را کاهش میدهید. از یک ماشین حساب بودجه شروع کنید، سپس به تعیین استراتژی مناسب برای خانوادهتان بپردازید.
چندین نوع مختلف بودجه برای انتخاب وجود دارد.
- بودجه برمبنای صفر. شما هر دلار درآمد خود را به یک هزینه یا هدف پس انداز خاص اختصاص میدهید، بنابراین درآمد شما منهای هزینههایتان برابر با صفر است.
- بودجه 50/30/20 50% پول پس از کسر مالیاتتان را برای نیازها، 30% برای میلها، و 20% برای پسانداز، که شامل پرداخت بدهی است، تخصیص میدهید.
- سیستم پاکت برای هر دسته هزینه نیاز به یک پاکت دارد و نقدی را درون پاکتها قرار میدهید.
- روش خود را اول پرداخت کن شما از طریق ایجاد انتقالات خودکار به حساب پسانداز یا سرمایهگذاری بلافاصله پس از دریافت حقوق، اول خود را پرداخت میکنید.
یک سیستم بودجهبندی مرتبط با پرداخت بدهیهای شما نیز وجود دارد. شما میتوانید از روش برفک بدهی استفاده کنید یا نسبت به روش توپ بدهی بپردازید. در یک برفک بدهی، ابتدا برای پرداخت بدهی با بیشترین نرخ بهره اقدام میکنید. توپ بدهی با تأکید بر پیروزیهای کوچک، اولویت بر پرداخت کوچکترین بدهی دارد و به سمت پرداخت بدهیهای بزرگتر پیش میرود.
3. اشتراکهایی که دیگر استفاده نمیکنید را لغو کنید
احتمال دارد که حداقل یک اشتراک داشته باشید که دیگر از آن استفاده نمیکنید. مطمئن شوید امروز آن را لغو کنید. اگر بیش از یک اشتراک دارید، حتی بهتر است که تکراریها را لغو کنید و پس انداز کنید.
شما میتوانید مشخص کنید کدام یک از اشتراکها را استفاده نمیکنید با نگاهی ساده به صورتحساب کارت اعتباری یا کارت بانکی خود. برنامههایی مانند Trim by OneMain و Rocket Money میتوانند به شما در این مورد کمک کنند.
1 میلیارد دلار
این مبلغی است که Rocket Money ادعا میکند اعضای آن به دلیل مذاکرات برای پرداخت قبوض، لغو اشتراکها و واریزهای پسانداز ذخیره کردهاند. اما ابتدا، باید به آنها تمام اطلاعات بانکی خود را بدهید.
4. به خود بگذاريد
شما ممکن است یک متخصص مالی نباشید، اما خودتان را مورد ستایش قرار دهید.
“از خودتان شرمگین نشوید چون کنترل کاملی بر مالیات خود ندارید،” فلگال میگوید. “قدم اول در فهم هزینههای خود بردارید و عادت کوچکی ساخته که به مرور زمان افزایش مییابد.”
مهم است که از جای کوچکتر شروع کنید و ادامه دهید.
خلاصه
هوشمند بودن در مورد هزینههای خود به شما فضای بیشتری برای تنفس میدهد، حتی در زمانهای تورم بالا. اگر آن را درست انجام دهید، مالیاتتان قابل مدیریتتر به نظر خواهد رسید. شما نزدیکتر به رسیدن به اهداف مالی خود خواهید بود. پس یک بودجه که برای شما مناسب است را انتخاب کنید و شروع کنید. این به مالیاتتان یک تحرک خواهد بخشید.