در ادامه به بررسی اختلاف قیمت کوییک در بازار و کارخانه میپردازیم.

صفحه اقتصاد –
براساس قیمت کوییک در بازار و کارخانه، کوییک RS به قیمت ۵۱۸ میلیون تومان در بازار معامله میشود که از قیمت کارخانه این خودرو حدود ۹۹ گران تر است و اختلاف قمیت بازار و کارخانه کوییک S نیز حدود ۵۳ میلیون تومان است بدین ترتیب قیمت بازار کوییک S حدود ۵۱۵ میلیون تومان است و در نمایندگی های سایپا حدود ۴۱۹ میلیون تومان عرضه میشود.
کدام عامل بیشترین تأثیر را بر اختلاف قیمت کوییک در بازار و کارخانه دارد؟
اما قیمت کوییک GX در کارخانه ۴۴۵ میلیون تومان تعیین شده است و در بازار آزاد نیز ۷۷ میلیون گران تر و به قیمت ۵۲۲ میلیون تومان معامله میشود. براساس قیمت بازار و کارخانه کوییک در تیر ۱۴۰۴، کوییک GXR (رینگ فولادی) در بازار ۵۲۳ میلیون تومان قیمت دارد و این خودرو در کارخانه سایپا به قیمت ۴۵۴ میلیون تومان به فروش میرسد بدین ترتیب معامله کوییک GXR (رینگ فولادی) حدود ۶۹ میلیون تومان سود به همراه دارد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار و کارخانه کوییک در تیر ۱۴۰۴ بخوانید.
قیمت کوییک در بازار و کارخانه – تیر ۱۴۰۴ |
|||
برند | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
کوییک RS | ۵۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۱۹,۰۳۴,۰۰۰ | ۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | ۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۶۲,۰۲۲,۰۰۰ | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک GX | ۵۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴۵,۶۹۵,۰۰۰ | ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک GXR (رینگ فولادی) | ۵۲۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۵۴,۹۹۶,۰۰۰ | ۶۹,۰۰۰,۰۰۰ |
ظاهر کوییک S با کوییک GX چه تفاوتی دارد؟
سایپا روی طراحی ظاهری چندان تلاشی برای ایجاد تفاوت کوییک S و GX انجام نداده است. مانند تیپ S، در کوییک GX نیز در قسمت جلو شاهد چراغهای مخصوص روز چسبیده به مهشکن، جلوپنجره با ظاهری جدیدتر نسبت به کوییکهای قبلی و همان چراغهای کشیده با قاب مشکی رنگ هستیم. بزرگترین شاخصه کوییک GX مانند کوییک S در بخش جلو این است که یک نوار مشکی رنگ چراغهای اصلی را به مهشکنها و چراغهای روز خودرو متصل کرده که طبق گفته مهندسان سایپا این سبک طراحی الگو برداری از چهره یوز ایرانی بوده است.
در نمای جانبی این دو خودروی جدید سایپا نیز تفاوتی وجود ندارد و همان ظاهر تخم مرغی سابق را داریم که در دیگر تیپهای کوییک به کار رفته بود. در این قسمت وجود روف رکهای روی سقف بسیار به چشم آمده و موجب شده تا کوییک در دسته هاجبک کراسها قرار گیرد.
در بخش عقب نیز هر دو خودرو کاملا مشابه یکدیگر بوده و فرق کوییک S با GXدر این قسمت نیز به چشم نمیآید. چراغهای اصلی به صورت دو تکه با گرافیکی نسبتا جدید و مناسب طراحی شدهاند. همچنین در این قسمت از خودرو خطوط زیادی قرار دارد که کمی از سادگی آن کاسته است. روی سپر عقب یک قسمت مشکی رنگ به همراه دو چراغ مهشکن و یک دیفیوزر نسبتا ساده کرومی هم افزوده شده است.
طراحی کوییک S
در ابتدا انتقادهایی به طراحی کوییک وارد شده بود و برخی ظاهر محصول جدید سایپا را ناهماهنگ توصیف میکردند؛ اما قیمت ارزان و نبود رقیب قدر در این بخش از بازار باعث شد که کوییک رفتهرفته در بازار جا بیافتد و حال به عنوان یکی از خوشقیافهترین خودروهای هاچبک یا به عبارتی هاچبککراس ارزانقیمت کشور شناخته شود. این محبوبیت تا جایی ادامه یافته که در ابتدا بسیاری از مشتریان حاضر شدند مبلغ بالاتری نسبت به تیبا ۲ با مشخصات فنی تقریباً مشابه پرداخت کنند تا به این چهره زیباتر و البته چند آپشن بیشتر دست یابند. سپس شرکت سایپا با توقف تولید تیبا ۲، کوییک را جایگزین آن کرد و هرچند وقت یکبار برای داغ نگه داشتن بازار خوب کوییک، نسخههای جدیدی را معرفی میکند. مثلاً در ابتدا مدل دورنگ با پسوند R و سپس نسخه فیسلیفت شده S به بازار عرضه شد و هماکنون نوبت به نسخههای GX و GXR و… رسیده است.
طراحی نمای عقب کوییک s
البته مدل S یک فیسلیفت جزئی به حساب میآید؛ چراکه در اکثر قسمتها تغییر خاصی حاصل نشده، اما با این حال سپر و جلوپنجره جدید تأثیر مثبتی بر طراحی ظاهری کوییک داشتهاند. به خصوص نوارهای مشکی رنگی که از گوشه چراغهای جلو خودرو به سمت پایین کشیده شدهاند و چراغهای اصلی را با دیلایتها و مهشکنها پیوند دادهاند، حرکت هوشمندانهای بوده که با کمترین هزینه ممکن، چهره ماشین را اسپرتتر و خشنتر از قبل کرده است. به گفته سایپا، طرح فوق با الهام از یوز ایرانی بر چهره کوییک نقش بسته تا مقداری اصالت هم ضمیمه کار شده باشد.